+36/30-3031-462 radulyne.juli@gmail.com

Adatvédelmi szabályzat

Szerző:

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (továbbiakban: GDPR), és a 2011. évi CXII. Tv. (továbbiakban: Info tv.) rendelkezéseire figyelemmel, a magánszemélyek személyes adatainak védelmét és adatainak kezelését, az alábbi szerint szabályozom:

I.
ALAPFOGALMAK

Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül a személyes adatokon végzett bármely művelet, vagy a műveletek összessége, így például gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása. Adatkezelésnek számít a fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése.

Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely a személyes adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;

Érintett: az a természetes személy, akinek a személyes adatát kezelik, vagy feldolgozzák.

Hozzájárulás: az érintett kívánságának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok – teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő – kezeléséhez,

Profilalkotás: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat, valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják.

Regisztráció: a szolgáltatást igénybe vevő azonosításához szükséges és elégséges azonosító adatok megadása az Adatkezelő részére
Személyes adat: bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt – közvetlenül vagy közvetve – név, azonosító jel, illetőleg egy vagy több, fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző tényező alapján azonosítani lehet;

Tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri.

II.
ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT HATÁLYA

1. Az Adatkezelő megnevezése: Rádulyné dr. Petrányi Júlia ügyvéd (továbbiakban: Adatkezelő)

Az Adatkezelő székhelye: 6200 Kiskőrös, Petőfi Sándor tér 9. I/16.
Adatkezelő adószáma: 75757797-1-23
Az Adatkezelő email címe: radulyne.juli@gmail.com
Adatkezelő telefonszáma: +36 (30) 303-1462
Az Adatkezelő által használt domaine:  www.ugyved-adoszakerto.hu

2. Jelen adatkezelési szabályzat hatálya kiterjed az 1. pont szerinti adatkezelőre, az általa gyűjtött és kezelt személyes adatokra, és a személyes adatok Érintettjeire.

 

III.
ADATKEZELÉS JOGALAPJA

Az adatkezelés jogalapja, az Érintettek – saját elhatározásból, jogi szolgáltatás igénybevétele céljából – kifejezett hozzájárulása ahhoz, hogy személyes adataikat az Adatkezelő, jelen Szabályzatban írt módon kezelje. Az adatkezelés módja manuális, és informatikai eszközön tárolt adatfeldolgozás.

 

IV.
AZ ÉRINTETTEK JOGAI

1. Az Adatkezelő, az Érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó minden információt és tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva nyújtja.
Az Érintett kifejezett kérésére, az információkat az Adatkezelő írásban nyújtja, egyéb esetben szóbeli tájékoztatást ad. [Tájékoztatáshoz, kommunikációhoz való jog]

2. Az Érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha igen, úgy jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz, és a kapcsolódó információkhoz hozzáférést kapjon. [Hozzáférési jog]

3. Téves adatkezelés esetén, az Érintett kérheti adati javítását. [Helyesbítéshez való jog]

4. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére, leiratkozással, az Adatkezelő – indokolatlan késedelem nélkül – törölje a rá vonatkozó személyes adatokat. [Törléshez való jog]

5. Az Érintett, személyes adatainak kezelése során ért sérelme esetén, az Adatvédelmi hatóságnál panasszal élhet. [Hatósági jogorvoslathoz való jog]

6. Az Adatkezelővel, és az Adatvédelmi hatóság döntésével szemben az Érintett bírósághoz fordulhat. [Bírósági jogorvoslathoz való jog]

7. Az érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, [Tiltakozáshoz való jog] ha,

  • a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az Adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy az Adatkezelő, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges,
  • a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvélemény kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik; valamint
  • törvényben meghatározott egyéb esetben.

 

Az Adatkezelő a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 napon belül megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja.

Ha az érintett, az Adatkezelő meghozott döntésével nem ért egyet, illetve ha az Adatkezelő a fenti határidőt elmulasztja, az érintett – a döntés közlésétől, illetve a határidő utolsó napjától számított 30 napon belül bírósághoz fordulhat.

Amennyiben az érintett személyes adatai kezelése ellen tiltakozik, avagy bírósági jogorvoslattal él, továbbá amennyiben harmadik személytől olyan adatközlésre irányuló megkeresés érkezik, mely nem az érintett hozzájárulásán alapul, úgy a fentiek jogszerűségének elbírálásához szükséges körben az adatok az Adatkezelő által megbízott jogi képviselők részére is kiadhatók.

 

V.
ADATKEZELÉSI NYILVÁNTARTÁS,
ADATKEZELÉSI TISZTVISELŐ

1. Az Adatkezelő adatkezelési tevékenysége végzésére, informatikai eszközön nyilvántartást vezet.
2. Az Adatkezelő adatvédelmi tisztviselő megbízására nem kötelezett.

 

VI.
ADATVÉDELMI INCIDENS

 Adatvédelmi incidens, a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;
A leggyakoribb jelentett incidensek lehetnek például: a laptop vagy mobil telefon elvesztése, személyes adatok nem biztonságos tárolása (pl. szemetesbe dobott fizetési papírok); adatok nem biztonságos továbbítása, ügyfél- és vevő- partnerlisták illetéktelen másolása, továbbítása, szerver elleni támadások, honlap feltörése.)

  1.  Az adatvédelmi incidenst az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, – lehetőség szerint legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott – be kell jelenteni az Adatvédelmi Hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.
  2.  Az adatfeldolgozónak az adatvédelmi incidenst, az arról való tudomásszerzését követően indokolatlan késedelem nélkül be kell jelentenie az adatkezelőnek.
  3.  Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelőnek indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatnia kell az érintettet is.
  4. Az adatvédelmi incidensről nyilvántartást kell vezetni.

 

Kiskőrös, 2018. május 25.

Rádulyné dr. Petrányi Júlia
Adatkezelő